Motto

Motto: "Acestea sunt principiile mele. Daca nu va plac, am altele" - Groucho Marx

sâmbătă, 23 iulie 2011

O ecuatie

Salut,

Observand ce mi se intampla, zi de zi, cum oamenii din jur se comporta de multe ori anormal, agesiv, iresponsabil, s.a.m.d, am incercat mereu sa-mi explic, de ce fac asta, ce e in mintea lor, ce ii determina? De fiecare data am intuit un complex de cauze, dar pana la urma mi se pare ca toate se reduc, de fapt, la doua: nepasare si prostie. Nepasare in sensul lipsei oricarui interes fata de cei din jur, nicidecum ura, ci doar indiferenta, lipsa totala de compasiune, de empatie. Prostie in sensul de a nu gandi cu propria minte, de a cauta tot timpul idei pre-gandite si comportamente vazute la altii .
Orice purtare sau atitudine stupida se poate determina ca o combinatie, in diverse proportii, a celor doua. De exemplu, schimb directia in trafic fara sa semnalizez: o fac fie ca nu-mi pasa de ceilalti din jurul meu, nici nu-mi strafulgera vreo milisecunda prin creier ca as putea deranja sau pune in pericol pe cineva (100% nepasare) sau o fac doar ca asa am vazut eu ca se face si nu vreau sa par fraier (100% prostie). Orice e intre cele doua atitudini combina in diverse proportii cele doua ingrediente. Alt exemplu: se asfalteaza o strada n luni, timp in care iti rupi masina in doua si dupa ce e gata, se mai sapa un canal pentru nu stiu ce conducta, care nu se mai astupa cum trebuie si ramane un sant de-a latul asfaltului impecabil, in care in continuare iti rupi masina. Prostie: se puteau face in ordine inversa sau simultan lucrarile si nepasare: a cui treaba era a prevada asta?
Exemple sunt destule si, daca descompunem la fiecare cauzele primare, vom ajung tot la cele doua. Intrebarea fara raspuns, deocamdata, este cum le facem sa dispara? Ne mai gandim la asta.
Si acum tema pentru acasa: in ce proportie se gasesc variabilele N. si P. in explicatia celor care au picat bacul anul asta, ca anul trecut se copiase si acum nu s-a mai putut?

Pe data viitoare

3 comentarii:

  1. Teoria ta tocmai mi-a raspuns la o intrebare care ma framanta, dar nu imi vine sa cred ca doar aceste doua necunoscute exista. Mi-ar placea sa acordam si prezumtia de nevinovatie si sa integram in ecuatie si necunoscute ca "accident", "lipsa de informare neimputabile persoanei"...etc.

    RăspundețiȘtergere
  2. De acord, ni se intampla tuturor sa fim neatenti cateodata, adica N. sau P. accidental, dar vorbeam de cazurile in care se intampla sistematic fenomenele respective. Si dupa cum zicea intr-o emisiune TV A.Plesu, prostia nu este o scuza in sine, nici o virtute, ci, la limita, este imputabila.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai mare dreptate ; zilnic intalnim astfel de specimene, grav este ca ei considera asta o stare de normalitate!

    RăspundețiȘtergere