Motto

Motto: "Acestea sunt principiile mele. Daca nu va plac, am altele" - Groucho Marx

vineri, 22 iulie 2011

A trecut concediul!...(sau uber Wien)

Salut,

Dupa cum spune si tristul titlu pe care l-am ales simetric cu primul postat, it's over! Sau ca sa fiu in spiritul locurilor in care am fost, ist fertig!
Gata, fara nostalgii inutile. Cum a fost la Viena? Trecem peste faptul ca am observat cu totii, fiecare in felul lui, faptul ca vienezii sunt cam reci si distanti (politetea si educatia parca ar compensa astea), ca duminica la Schonnbrunn ne-a plouat de ne-a uscat (dar am urcat eroic pana la Gloriette Tor) si ajungem la faptul ca Viena e un oras impresionant, maiestuos si totusi prietenos. Din toate zilele de alergatura cu harta si ghidul in mana (se vede si in poze asta, tot timpul vreunul dintre noi citeste ceva) cele care imi vor ramane in memorie cel mai mult vor fi cea in care ne-am bronzat in gradina Palatului Belvedere, in care m-am relaxat ca in padurea de la Mogosoaia, adica doar noi si vegetatia si cea in care am umblat pe strazi fara prea multe obiective precise, in preziua plecarii, in care am stat pe tot felul de banci si ierburi in tot felul de parcuri, printre care si unul apartinand Universitatii, ceea ce a facut-o pe Noemi sa gandeasca cu voce tare: "Universitatea din Viena e o optiune!".
Sunt amuzante momentele in care singurele persoane de pe strada, pe care ne-am gasit sa le abordam, sa aflam cum ajungem undeva, erau romani si nu intelegeau ce ii intreaba Noemi in germana; in aceeasi zi, cand la Salm Brau, unde ne oprisem pentru pranz, cei care doreau sa ocupe un loc la masa noastra, care ne-au intrebat in engleza si carora le-am raspuns in germana, erau tot romani si cand la un magazin de cosmetice, casiera le ura clientilor din fata noastra concediu placut, in romaneste.
In rest, mi-a ramas un gust placut dupa vacanta asta si, asemenea multor compatrioti, dupa cum am citit si auzit foarte des in ultima vreme, am respirat pentru o saptamana o gura de normalitate.
Acum, back to work (zuruck zur Arbeit)!

Ne mai auzim

Un comentariu:

  1. Sunt romani care au ales sa-si duca vietile oriunde altundeva decat intr-o tara asa zis civilizata, unde guvernarea
    te taxeaza bine pentru orice. In plus traiesti langa niste compatrioti pentru care nesimtirea si shmekeria sunt "principiul de vita".
    Daca unii din ei ajung "afara" atunci e posibil sa auzi despre delicte comise, mici furtisaguri, uneori crime in ziarele de-acolo - cetateni romani.
    Exista in schimb, acele comunitati, "mici Romanii", care sunt acceptate fara probleme. Mai sunt si somitati care razbat si sunt recunoscuti afara:
    ex: Angela Gheorghiu, Norman Manea, Aurora Simionescu (BR) etc.
    In Austria traiesc circa 29.000 de romani (dupa Wikipedia :P)
    La plecare am facut cunostinta cu o romanca, profesoara de liceu ce preda economie, din Bacau, care se ducea la prietenul ei austriac. El locuia intr-o localitate idilica la 40 km de Viena, dupa spusele ei.
    Daca vrei se poate!
    Alex

    RăspundețiȘtergere