Motto

Motto: "Acestea sunt principiile mele. Daca nu va plac, am altele" - Groucho Marx

vineri, 24 iunie 2011

Persoana si personaj

Salut,

Pentru ca Noemi m-a intrebat de unde imi aleg subiectele (apropo, Noemi e fiica mea:D), cel de azi mi-a venit citind despre cineva ca ii place Amy Winehouse si facand asocierea cu stirea ca, de curand, la Belgrad "vedeta" a fost huiduita pentru starea in care s-a prezentat pe scena, mai precis "varza" si atunci m-am intrebat de cine iti place cand zici ca iti place cineva. Adica, daca zic "imi place Amy Winehouse" trebuie sa se inteleaga ca imi place sa ascult muzica interpretata de Amy Winehouse sau ca imi place de Amy Winehouse care s-a facut de ras pe scena, si-a amanat concerte, a fost la dezintoxicare, etc. Eu unul nu pot sa fac disocierea, in cazul asta. Mie nu imi place A.W. pentru ca e cum e si nici nu mi se pare prea cine stie ce muzica ei, adica imaginea proasta depaseste realizarile si atunci nu mai poate fi trecuta cu vederea. Invers, cand inegalitatea e in favoarea personajului, imi vin in minte Jim Morrison sau Kurt Cobain. Poate ca e din cauza ca persoana nu mai exista si a ramas doar personajul sau "legenda", ma rog, cert e ca le iubim muzica si trecem peste faptul ca au fost betivi, maniaco-depresivi sau sinucigasi.
Am doua exemple si din fotbal, unde imaginea fabricata personajului incepe sa nu mai semene cu persoana: Zidane si Beckham. La primul despre viata particulara nu se stie mai nimic, dar ca fotbalist poti face generice intregi de emisiuni numai cu golurile, pasele sau driblingurile lui (chiar si capul in gura lui Materazzi, poate fi luat in calcul), la celalalt se stie totul despre copiii lui, despre ce surpriza (?!) i-a pregatit sotiei de ziua ei si cat a costat lenjeria pe care ea a purtat-o dupa, drept multumire. Ca fotbalist, poate cineva sa-mi spuna, repede, unde joaca? Sa fie la americani, la Milan sau, parca am vazut ceva la stiri cum ca se antrena cu Manchester?
Exista zeci de exemple din orice domeniu al vietii publice, in care o persoana talentata intra in centrifuga care o transforma intr-un personaj. Problema e ca foarte multi ies de acolo nemaistiind ei insisi cine sunt.

Cele bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu